De Camino Primitivo - voettocht van Oviedo naar Santiago de Compostela

19de etappe: Negreira - Olveiroa

Om kwart over 7 gingen we lopen, ruim 33 km op het program. Het was bewolkt; lekker wandelweer, een graad of 15.

Weer veel bloemen gezien (rode klaver, vlinderbloem, een soort paarse korenbloem, broertjes/zusjes van de paardenbloem, (dop)heide, sleutelbloem, madeliefjes als rotsbloem(!), heerlijk geurende kamperfoelie en nog veel meer. Het eerste gedeelte liepen we door het bos. Daar hing echt zo´n lekkere boslucht: dennengeur vermengd met aarde en afgewisseld met de eucalyptusgeur. Wat ruikt die boom toch lekker!

Later werden het meer maïsvelden in verschillende groeistadia, van 30 cm tot al bloeiende exemplaren van ruim 1,80 m hoogte


Om een uur of 12 brak de zon door, maar door het constante windje werd het niet echt heet, gelukkig. Het zal 20-23 gr. geweest zijn, schat ik zo.

De pauze namen we bij een barretje, waar een deel van het terras overschaduwd werd door een vijgenboom. Mens wat zaten we daar lekker! Nico nam een broodje chorizo en ik een met salchichon, heerlijk!


Daarvandaan hadden we nog 2 x contact gehad met Transavia. Ze wisten me te vertellen dat de bagage die middag zou worden afgeleverd op Santiago. Of ik het daar op kon komen halen. Dat wordt een beetje lastig; ben te voet.

Ze vroegen me weer de overnachtingsplaatsen voor de komende dagen (had ik al doorgegeven aan de balie), maar ik hoop echt dat het vandaag wordt gebracht.


Na de volgende 2 uur wandelen even lekker in het veld in de schaduw een siësta gehouden. Kan ik iedereen aanbevelen, daar knap je van op!


Om ca. 6 uur kwamen we aan in Olveiroa. De bagage was nog niet bij de herberg gebracht. Als het alsnog zou komen, zou ze het ons laten weten.

Omdat we daar min of meer rekening mee hadden gehouden, hadden we onderweg toch maar een kamer geboekt in een pension. Is maar goed dat we dat gedaan hebben, want zowel de herberg als het pension was vol. Alleen voelen we ons wel een beetje getild: een kale kamer met 2 bedden en een kast en een los matras tegen de muur. Badkamer op de gang, een handdoek p.p en stukje zeep en helaas geen shampootje erbij om m´n shirtje en BH uit te wassen. M´n broek wil ik ook nog aan als we een hapje gaan eten en m´n sokken kan ik nog niet wassen, want die zijn never nooit droog morgenochtend. Er is hier geen enkele winkel en jullie willen echt niet weten hoe m´n sokken inmiddels ruiken....


Morgen weer zo´n lange afstand naar Finisterre.

Duimen jullie mee dat de bagage gebracht wordt vandaag?


Tot kiekes!


Reacties

Reacties

gonny

Hola Clary,

Gatver...........jij bent dus ook een "slachtoffer" van de storing op Schiphol waardoor heel veel passagiers hun bagage moesten missen bij aankomst. In de krant stond dat er alles aan gedaan zou worden om de bagage zo snel mogelijk bij de rechtmatige eigenaars te brengen dus hopelijk schrijf je in je volgende verhaal dat dat bij jou ook het geval is.
Heerlijk he dat je je mannetje weer kon omhelzen. Ik heb wel bewondering voor je dat je nog zoveel energie op kon brengen om maandag een etappe te gaan lopen. Ik weet wel dat jullie dat hadden afgesproken maar ik was behoorlijk "brak" na ons concert in Maastricht dus ik kan me voorstellen dat jij je ook niet helemaal top fit voelde. Maar goed, je zit (of moet ik zeggen loopt?!) weer helemaal in het ritme van het wandelen en jullie hebben er alweer een paar etappes opzitten.
Nogmaals: ik wens je hele gezellige en mooie dagen toe: take care and have fun.

Adios y hasta pronto: recuerdos Gonny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!