De Camino Primitivo - voettocht van Oviedo naar Santiago de Compostela

Het nuttige met het aangename verenigen

Hallootje, daar ben ik weer!
Na terugkomst uit Spanje heeft het even geduurd voordat ik weer in het 'normale' ritme zat. Vooral de overvloed aan informatie heb ik bewust buitengesloten, nog steeds doe ik dat wel eigenlijk. De TV heb ik maar heel weinig aanstaan, net als de radio. En telefoneren doe ik ook nog maar mondjesmaat. En al die krantenberichten met vervelend nieuws nodigen ook niet echt uit tot lezen. Dat zijn toch wel de sporen van de Camino.

Het wandelen stond ook een beetje op een laag pitje, tot de afgelopen paar weken. Er waren weer wat kilometers af te leggen, want in Spanje wachten me nog een paar lange etappes.
Zo ging ik afgelopen zaterdag lekker vroeg op pad om de ergste hitte voor te zijn. Het doel was via Wijk aan Zee naar het Heemskerker strand te lopen.

Cool
Als ik dan toch moest lopen, kon ik het me wel zo aangenaam mogelijk maken. Een parasol had ik op de rugtas gebonden, badkleding en drinken mee en gaan.

In Wijk aan Zee had ik wat fruit gekocht: zo'n lekkere sappige watermeloen. Ze sneden het stuk voor me in 3 moten, zodat ik het er goed af kon happen. En nog een heerlijk mueslibroodje. Beslist een aanrader! (bij de Spar).
Laughing

In het duin kon ik met behulp van de kaart de beboste paden uitkienen, zodat ik grotendeels in de schaduw kon lopen. Alleen stonden de banken net in de zon. Dan maar even daarnaast op de grond in de schaduw gaan zitten, want ik was wel toe aan een pauze. Het broodje en 2 moten werden daar verorberd. Heerlijk, het sap liep langs m'n kin!
Laughing


In m'n zoektocht naar schaduw ben ik tweemaal de verkeerde kant op gelopen, maar de stand van de zon maakte me daar op attent. Uiteindelijk op het strand aangekomen. Ik was nog nooit op Heemskerkse strand geweest. Het was er aardig druk, maar in vergelijking met Wijk aan Zee viel het wel mee.
Eerst de parasol opgezet en - lekker ouderwets - m'n drinkpakjes en -flesjes in het zand begraven, zodat ze niet nog warmer werden. Badpak aan en de zee in. Het water was prima van temperatuur, maar ben er niet zo lang in gebleven. Reden: kwallen; daar ben ik geen fan van. Deze waren met een bruine streep en de maten varieerden van 5 tot 25 cm doorsnee. Maar toch lekker afgekoeld en daarna onder de parasol een boekje gelezen.
Toen ik daar zo zat, wist ik weer waarom ik het strand vroeger zo leuk vond. Heerlijk dat even niks hoeven.
Wink


Om een uur of 6 de boel maar weer opgebroken en ingepakt en over het strand naar Wijk aan Zee en verder naar huis gelopen.
Toen ik thuis was, wist ik ook weer waarom ik het strand níét leuk vond: overal zand!
Maar het was wel een lekker dagje geweest en je wordt er zo heerlijk rozig van....
Laughing


Nog een paar nachtjes slapen en dan vlieg ik naar Santiago. Zie ik eindelijk Nico weer na al die weken.
Laughing
Gelukkig bestaat er telefoon en e-mail, dus helemaal gescheiden waren we niet.
Samen gaan we de afsluitende etappes afleggen naar Finisterre en Muxia. Daar kijk ik naar uit. En misschien kan ik ook nog een paar van zijn vriendinnen ontmoeten, wie weet...

Maar voor die tijd eerst nog met zus, schoonzus en vriendin naar André Rieu in Maastricht: dat lijkt me helemaal geweldig!
Laughing

Reacties

Reacties

Els Sinnige

Lieve Clary,

Opnieuw weer heel veel wandelplezier gewenst, nu samen met Nico.
Maar eerst heerlijk genieten van het optreden
van A. Rieu's orkest!!! Veel plezier samen met de zussen en vriendin.

Truus

Hallo Clary
Ja, bepakt met je parasol en een oranje ?zeil?? of zoiets zag ik je lopen. Ik lees telkens het reisverslag van Nico met naast de computer het boek waarover ik je vertelde. Geweldig om zo via verhaal van nico en foto's uit dat andere reisverlag te zien waar nico loopt.
Ik wilde nico wel mailen maar hij weet misschien niet eens wie ik ben. Jij verteld hem maar over dat boek wat ik te leen heb tijdens jullie gezamelijke tocht.
Wens je een inspirerende en goede vervolgvoettocht toe. Ik zie je na jullie reis.

groetjes Truus

Olga

Wat ondernemend en uiteraad gezond deze wandeling weer Clary - met wandelingen hier in buurt zie je alles van dichtbij en de keuze van route ishier in N.H. best veel. Erg leuk dat jij de laatste stuk van de wandeling van Nico samen ga doen.
Heel veel plezier!

Jenny

Lieve Clary,
Wat zijn jullie, jij en Nico, toch een bijzonder span! Geweldig al die kilometers in mooie natuur (soms niet, begrepen van Nico) en meestal in je uppie! Ik begrijp dat het de nodige invloed uitoefent op je zijn, je denken en voelen! Ik hoop dat jullie samen een fantastiche wandeling tot het eindpunt zult maken. Geniet in alle opzichten!
Lieve groet, Jenny

Jacqueline

Lieve Cary Wat geweldig wat jullie doen.Al dat wandelen.En ik lees dat je man nu . En geniet van Andre Rieu .Liefs Jac

willie bodewes

clary wat leuk, om achteraf, je verhalen nog weer verder te lezen, hier ook veel aan de hand geweest, dus nu pas aan de laatste etappes van jou gelezen, en gisteren alles van Nico, geweldig om zo mee te kunnen genieten, kwam net nog iets tegen dacht, die link zal ik je nog even geven, kun je zien hoe goed zo`n pelgrimstocht is, Hopelijk kan ik vanaf volgende week weer eens een lekkere wandeling maken, eerst word ik maandag nog gedottert.hier de beloofde link :

http://www.hartpatienten.nl/nieuwsdetail/1-latest-news/8822-beroemde-pelgrimstocht-verbetert-cholesterol
\veel plezier in Spanje en de groetjes aan Nico, dikke knuffel van mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!