De Camino Primitivo - voettocht van Oviedo naar Santiago de Compostela

15e etappe: van Arzúa naar Pedrouzo

Bij het wakker worden goot het van de lucht, bij het ontbijt regende het rustig,na vertrek miezerde het nog 10 minuten en begon zelfs de zon te schijnen. Niet zo lang, hoor, niet meteen overdrijven. Een minuut of 10 ongeveer. Daarna liep ik weer in de mist en begon het weer te regenen. Dit herhaalde zich zo een paar keer. Steeds weer piepte die zon ertussendoor.

Het is maar goed dat ik inmiddels ervaring heb met blubberpaden, want vandaag was het glij, glis en glibberen voor gevorderden. Bijjjjjna ouderuit, maar net op tijd het evenwicht hervonden.

Ook nog een knie van een Mexicaanse jongeman gemagnetiseerd op een net even droog moment. Weet nog niet in hoeverre hij ermee geholpen was. Er zijn meerdere herbergen in de buurt en ik weet niet in welke hij zich gemeld heeft.

Ik zit nu in Pedrouzo. De herberg in Santa Irena heb ik gewoon gemist. Maar gelukkig was dit maar 2 km verder.

Verder valt er weinig nieuws te melden. O ja, toch: hier in dit deel van Spanje hebben ze echte scharrelkippen. Die wandelen het hele dorp door en leggen netjes thuis in het eigen hok hun eitjes. Wat zullen die lekker zijn!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!