De Camino Primitivo - voettocht van Oviedo naar Santiago de Compostela

12e etappe: van Lugo naar San Román

Na de rustdag van gisteren vandaag een makkie, dacht ik. In de beschrijving stond dat ik nog rustig de tijd had om Lugo te bekijken. Omdat de kathedraal op de route lag, ben ik in een impuls naar binnen gegaan. Werd vrij snel aangeschoten door een mevrouw die vroeg of ik een stempel wilde. Ja hoor, graag zelfs.
Ze vertelde nog e.e.a. over de kathedraal en opeens klonk het signaal dat er weer een mis begon. Ben meteen maar blijven hangen, kan geen kwaad. Het viel me overigens op dat er voor zo´n grote kerk maar zo weinig banken beschikbaar waren voor de mensen. Maar aan de andere kant: er waren geloof ik 6 missen per dag, kon dus een beetje verdeeld worden.

Onderweg naar San Román lekker op m´n gemak begonnen. Het was inmiddels droog geworden. Beetje bloemen gefotografeerd en zo. Na een uur of 2 bleek ik nog niet erg opgeschoten, dus de pas erin. Het was een vrij eentonige weg. Op 200 m na liep ik de hele etappe over de doorgaande weg. Èn ik heb een tweede blaar opgelopen. De eerste voelde zich zo alleen, die wilde graag gezelschap.
Bij de bushalte de blaar lekgeprikt en verder gewandeld tot de herberg. Die deed me denken aan één van die vakantiehuisjes van vroeger in Ommen. Omdat ik vrij laat was, mocht ik op het bovenbed, direct onder het dak. Er stonden in totaal 6 stapelbedden, er waren 4 krukken en alleen een plank aan de muur in de keuken. Hoewel het bed nogal wankel was, heb ik prima geslapen.

Morgen weer een afstand van 30 km. Ik zie er best wel tegenop, zeker nu blaar nr. 2 zich aangekondigd heeft. Maar... het is wel de laatste etappe van de Camino Primitivo. Daarna gaat hij vanaf Melide samen met de Camino Francés.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!