De Camino Primitivo - voettocht van Oviedo naar Santiago de Compostela

11e etappe: van Cádavo naar Lugo

Weer m´n kop gestoten. Ik vind dat ze standaard overal dezelfde bedden en matrasdikten moeten aanhouden. Op het ene onderbed kan je wel rechtop zitten en op het andere wordt het direct afgestraft. Zal een idee gaan insturen, haha!

Pijpenstelen vanmorgen en veel beter werd er niet verwacht. Eerst maar lekker ontbeten in een barretje en daarna op pad.
Na ongeveer een uur werd het zowaar droog. De temperatuur lag op een graad op 15, windje erbij, best lekker om te lopen.


Kreeg wel last van m´n kleine teen links. Toch maar even controleren. Ai, een blaar! En nog m´n eigen schuld ook! Ik dacht slim te zijn door een stukje plastic om mijn voorvoet te doen, om het daar droog te houden. Maar ik had er natuurlijk geen rekening mee gehouden dat het gaat glissen in m´n schoen. Bingo! Meteen maar doorgeprikt en verzorgd en daarna verder gegaan.
Het ging redelijk goed totdat er verschillende kilometers werden aangegeven. Als ik op de weg liep, stond er aangegeven dat het nog 8 km was tot Lugo. Kwam ik later weer op de camino, dan stond er opeens weer 13 km. Vanaf dat punt werd het zwaar, want je hoopt dat het eerste klopt, maar helaas... dan moet je nog 5 km langer. En dat kleine teentje liet zich ook weer duidelijk voelen. En dan ben je aangekomen in de stad en dan moet je nog een paar km verder naar de herberg. Ik zat echt stuk. Crimineel zeg!

De overige 4 waren ook net aangekomen en waren allemaal net zo dwarsaf. We hebben geconcludeerd dat het waarschijnlijk komt omdat de weg de eerste 6-7 km nog behoorlijk steeg. Daardoor had je al vermoeide benen, voordat je aan de overige 25 km begon.
Maar we zijn hoe dan ook blij dat we het gered hebben, al is het dan op onze wenkbrauwen...
Morgen weer een vrije dag.

Reacties

Reacties

Evelyn

Wow.....m'n complimenten Clary. Die vrije dag is welverdiend!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!