De Camino Primitivo - voettocht van Oviedo naar Santiago de Compostela

9de etappe: van Castro naar A Fonsagrada/Padrón

Vanmorgen in de woonkeuken lekker uitgebreid ontbeten en om half 9 op pad. Vandaag ging ik weer lekker in m´n eentje. ´s Avonds zouden we elkaar wel weer treffen in de herberg.

Het eerste deel van de etappe bleeft het droog, maar een km voor Alto del Acebo kwam er zo´n lekker malse bui naar beneden. Daarna was het wisselend, heb wel voor de zekerheid de poncho aangehouden. Heb tijdens de afdaling van de Alto de grenspaal van de camino tussen Asturias en Gallicië nog gekiekt. Vanaf hier wijzen de estrellas de andere kant uit; ik moet nu in de richting waarop de punten wijzen (hoewel er nog een paar oude palen zijn die het anders aangeven).

Toen ik na een stop weer het pad opging, dacht ik dat er wat achter op mijn enkel viel. Kijk ik om, staat daar een poedeltje uitdagend te kijken, zo smoezelig als wat, die me in de enkel had gebeten! Had-ie even pech (en ik mazzel) dat ik de gamachen aanhad! Volgens mij heeft dat mormel zijn tanden daarop stuk gebeten. Net goed!

In Gallicië heeft men veel geprepareerde voetpaden langs de wegen aangelegd. Na een km of 5 dacht ik: Goh, wat saai. Ze zouden toch niet de camino zo ´´verbeterd´´ hebben. Wat klinkt dat erg, hè? Ben al helemaal gewend en verwend door al die mooie, moeilijke paadjes...
Maar gelukkig, kwamen die ook weer terug.

De herberg was prima. We hebben zelfs onze kleding kunnen wassen. Dat kwam goed uit, want mijn broek ´´stond´´ bijna.
Alleen was het stapelbed was lager dan anders. Toen ik ging zitten, knalde ik met m´n achterhoofd tegen het bovenbed! Maar gelukkig heb ik het overleefd. Hoorde de volgende dag dat Cristina en Martin hetzelfde was overkomen.

Reacties

Reacties

Ria

Hoi Clary,

10 mei is jou dag!!!! GEFELICITEERD en wees niet bang ik heb de volste vertrouwen in je dat je deze uitdaging zal voltooien, dank je voor de kaarsjes onderweg en je mag zeker ook voor jezelf een kaarsje onsteken. Dikke kus Ria

JNNUM

Heee tante!

Ik vind je stoer hoor!
Gefeliciteerd alvast met je 28e v-dag... Ik wens je morgen een fijne dag.

Knuffel,

-ook namens Peter, Tamar en Noa-
Monique

willie bodewes

Hallo Clary, je bent ruim op tijd met de felicitatie hoor,!!het is nog geen 10 mei hahah, Maar ook jij alvast van Harte Gefeliciteerd met jou verjaardag, heb net je verhalen weer gelezen, wat leuk dat je begeleid werd door die hond, en wat een rot hondje die jou pijn wilde doen.. gelukkig niet gelukt dus hahah. Lievgerd, morgen drinken we een borrel op elkaars verjaardag. Liefs van Willie

majory

Hoi sis
Gefeliciteerd met je verjaardag .en met je jouw leeftijd [volgens monique] loop je op vleugels natuurlijk.Veel succes verder.

Henk-Jan Spaander

hoi Clary

kon het niet laten de rest van de gelopen etappes en de vrije dag even te lezen....
En raar dat zou iets betekenen........de ene grote hond loopt met je mee en wacht op je .....dat kleine kl.te beest bijt even in je enkel.....
het is jouw reis.......en het heeft een betekenis........

groetjes Henk-Jan

Nico

Hoi toppertje,
Zo'n kleine K... hond moet je eigenlijk gelijk zo een punter in z'n hol geven dat je schoen blijft steken (kai, kai, kai) vergeet hij dat nooit meer.
Vraagje? vergis je je niet tussen A Fonsagrada en A Ponferada?
Je gaat trouwens wel als een speer, dat moet ik je nog na zien te doen.
Tot morgen.

Marisca

Gefeliciteerd!!! Zal vast een bijzondere anders-dan-anders verjaardag worden. Geniet ervan!

X Marisca

Erwin

Dag tante,

ik sluit mij aan bij vele anderen over de bewondering voor de wijze van beschrijven van je reis. Bijna iets om stil bij te staan.... maar je moet door!
Morgen in ieder geval gesteund door de hartelijke felicitaties onzerzijds met je verjaardag.
Je ouste zus, mijn zus en zwager en nichtje zitten met heel veel hoofddoekies in een plane richting een luie vakantie. Die luie vakantie kan altijd nog moet je maar denken.
Een goede tocht verder!

Ina

Hoi Claartje,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren!!!

Groetjes
Ina

Herman en Ineke

Lang zal ze leeve,
lang zal ze leeve,
lang zal ze leve in de gloria
In de gloooriiiiaaa in de gloooriiiiaaa

Zij lope lang zij lope lang,
zij lope lang zij lope lang
Ja lang, ja lang,
zij looope làhàhàng zij lope lang.

Clary, Van harte gefeliciteerd
Herman, Ineke

Jacqueline, Denis & Iris

Hoi lieve Cl;aar,
van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!
Een hele bijzondere manier van je verjaardag 'vieren' zo. Geniet ervan, ik hoop dat het zonnetje voor je gaat schijnen en er mooie dingen op je pad komen.
Wij denken aan je en lopen met je mee, en vanavond gaan we op je proosten!!!
Dikke kus !!!

Rik

Hi Clary, gefeliciteerd met je verjaardag!!
Wel bijzonder voor je zo, denk ik.
Groetjes, Rik.

Dirkje

Hoi Clary,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Deze keer wel een heel speciale! Lees je reisverhalen met veel plezier. Het is leuk om je zo te kunnen volgen.

groetjes, Dirkje

Inge

Hoi Clary,

Knap hoor van je, lijkt me erg mooi om zo te wandelen door de natuur.
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag het is wel een heel bijzondere verjaardag. Wandel ze en ben benieuwd hoe je wandeling verder verloopt. groetjes Inge

gonny

HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY DEAR CLARY: HAPPY BIRTHDAY TO YOU! HOERA, HOERA, HOERA.

Wat een aparte verjaardag he, die zal je nog lang heugen en nu ik toch het woordje "lang" gebruik: ik wens je nog vele jaren in goede gezondheid met Nico en de kinderen.

Have a nice day and mind you for the dog(s)!

Lieve groetjes: Gonny

ad.eekhout@corusgroup.com

Hi Clary,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Nog vele gelukkige en gezonde jaren.
Met veel plezier lees ik je belevenissen en als vanzelf hoor ik daar dan de middeleeuwse liederen bij van/over het traject dat je loopt.

Goede reis verder & tot ziens/schrijfs,

Ad

Yvonne

Hoi Clary,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!
Ik geniet van je reisverhalen en van de mooie foto's.
Veel plezier en succes!
Groetjes,
Yvonne

Els

Hoi jarige Clary,

Ik sluit me aan bij alle andere felicitaties. Met al deze goede wensen moet het deze dag wel heel voorspoedig verlopen. Misschien loop je wel een beetje in de wolken.
Geniet ervan, nog veel succes, Els

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!