De Camino Primitivo - voettocht van Oviedo naar Santiago de Compostela

Tussendoortje van Grandas de Salime naar Castro

Voor ik het vergeet: allemaal weer hartstikke bedankt voor jullie support. Ik geniet ervan aan deze kant. Met de ribbenkast gaat het al wat beter, alleen als ik er ´s nachts op ga liggen, word ik even wakker.
En ik ben nog wat verjaardagen vergeten. Allereerst Willie natuurlijk: gefeliciteerd meid, we zullen op elkaar proosten!
Verder ben ik Antonio en Gerard nog vergeten. Allemaal alvast gefeliciteerd.

Dit was maar een kippenstukje, 5 km. Eigenlijk het begin van de 9de etappe, maar die vonden we te lang.
De weg was beautiful, op één stukje na: moest ik pootje-baden. Maar de zon scheen, de vogels lieten zich weer horen en de krekels tsjirpten dat het een lieve lust was. Wist niet dat zulke kleine beestjes zo´n herrie konden maken.

Halverwege kwam er een hond op me af, zo groot als een flinke boxer, maar van een voor mij onbekend ras (vuilnisbak?) Hij snuffelde even en besloot om me te begeleiden. Hij had van die hele grote zware poten, die nog niet bij zijn lijf pasten. Zijn huid schoof ook nog heen en weer bij elke stap. Deed me denken aan de manier van lopen van Pluto uit de tekenfilm. Dat bijna elastische lijf zal nog groter moeten groeien. Denk dan pa of ma een Deense dog was. Hij liep steeds een paar meter voor me uit, wachtte of ik nog kwam en soms bleef hij vlak voor me staan. Lag ik bijna, maar ik kon niet kwaad op hem worden. Na een km of 2 hield hij het voor gezien en verdween weer.

Het hotel in Castro was een familiehotel in een boerderij. Het was eten wat de pot schaft en dat was lekker. Alles was gemaakt van producten van het eigen land. Samen met een lekker rood wijntje lieten we ons alles lekker smaken. Zelfs de likeur bij de koffie had ze zelf gebrouwen. Hij was goed sterk, leek een beetje op dat spul voor de quemada.
Heb heerlijk geslapen. Jammer dat we er weer op tijd uit moesten.

Reacties

Reacties

Tonny Obdeijn-Abrahams

Ha die Clary,
nou via Willem hoorde ik van je verhalen, die ik dus nu ook binnen krijg......
Wil je heel veel genieten toewensen!
Hartelijke groeten uit het oosten van het land,
Tonny.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!