De Camino Primitivo - voettocht van Oviedo naar Santiago de Compostela

Vrije dag

O ja, ik heb eerder in Tineo bij iets heel onnozels waarschijnlijk een rib gekneusd. Was de lucht uit de compressiezak van de slaapzak aan het persen. "Toing" voelde ik, "au" dacht ik. Af en toe speelt het op als ik kracht moet zetten. Dus dames en heren "stralers": mochten jullie nog een paar minuutjes over hebben, graag! Onderaan, links van het borstbeen zit de pijnlijke plek. Dà ge bedankt zijn, dà widde!

Vandaag heb ik geduld mogen oefenen, letterlijk. Om half 10 ging ik vanuit de herberg naar het café. Daar heb ik e.e.a. op papier gezet, omdat het telecentro pas om 16.00 open zou gaan. Om een uur of 1 een beetje rond gaan wandelen. Het museum was dicht, net als de bibliotheek.
En toen begon de zon te schijnen, ook letterlijk!
Op een bankje uit de wind lekker m´n druiven gegeten, gepuzzeld, weer een foto met de zelfontspanner gemaakt en verder gewoon gezeten en niks gedaan. Ach, wat akelig!! (maar niet heus). Blijkbaar ben ik wat dat betreft een goeie leerling, haha!

Zodra dit verslag klaar is, ga ik naar Castro, 5 km verderop. In een ècht hotel slapen, jottem!!

Reacties

Reacties

gonny

Hola amiga,

Zoals het een echte beschermengel betaamt: niet weg, gewoon in je achterzak!!

Nee Clary: het klavertje vier niet weggeven hoor want je hebt hem niet voor niets gevonden, hij stond daar om door jou geplukt te worden, een heel mooi teken. Bewaren dus, misschien in je achterzak?!!!!!!!!

Tsjonge wat een tocht is dit. Je wordt ook wel op de proef gesteld door de weersomstandigheden he maar je toont je wel een echte pelgrim hoor, gewoon doorgaan. Ik heb hier heel veel respect voor.

Carla en Joop zijn momenteel in Tossa de Mar: 16 graden daar! Ze wilden eerst naar Frankrijk maar helaas; ze hadden de ski's niet meegenomen dus op naar Spanje in de hoop op beter weer.

Bedankt nog voor de foto's. Ik kan ze helaas niet vergroten maar krijg zo wel een idee van wat je onderweg zoal om je heen ziet.
Neem je ook nog een foto van de Clary zonder wax en met kuif??? Lijkt me leuk. Voor mij zou dat al de ultieme uitdaging zijn zonder al die opsmuk de straat op gaan dus dikke duim voor jou.

Ik hoop dat je heerlijk zult slapen in je hotelbed, op naar de dag van morgen.

Ik wens je weer een hele goede wandeling toe en kijk uit naar de volgende verslagen.

Lieve groetjes vanuit Alkmaar waar de kachel overuren maakt en de elektrische deken nog elke dag zijn dienst bewijst, ha, ha.

Gonny

Natascha

Hey Tante!

Vol bewondering leest ik elke keer weer de etappes! Heb niet veel te melden. Maar wilde bij deze even m'n respect uiten!

Hele goede vervolg-reis gewenst!

Natas

Johan

voel je het effect van de straling, kan misschien gezien de afstand even duren. Met respect voor wat je doet, volg ik je elke dag op de voet. Johan

Lucia

Tje, Clary, wat vind ik het knap van je, zo helemaal alleen deze geweldige prestatie leveren. Het lijkt me fantastisch maar ook moeilijk om te doen. Volgende keer wel je ski's meenemen hoor! Daalt lekker makkelijk af. Succes en goed om een rustdag te pakken.

Marian van Broekhuijsen

Hallo Clary,

Ik had willen zeggen dat je aan één onderbroek en 30 inlegkruisjes en een tandenborstel genoeg aan bagage had, maar snowboots en een slee zouden nu ook niet onwelkom zijn geweest. sterkte met je wandeling. Als het moeilijk wordt bedenk je maar, dat er heel veel mensen in gedachten met je meelopen en het af en toe geestelijk van je overnemen. Succes, Marian.

Ricardo

Hey mams,

Gaat wel lekker he? Hoor iig heel veel leuke reacties als ik bij de fam op bezoek ga! ik blijf je gewoon zo volgen :D Enne suc6 met je ribbetjes. :P

Rika

Hoi Zus, (met hoofdletter). Tjee wat ga je goed. Ik lees iedere keer de stukjes en leef met je mee. Hoop dat het weer een beetje (boel) is opgeknapt. Voelen de ribben al wat beter? en de voeten? Ik ben een beetje aan de vroege kant maar ik wil je al van harte feliciteren met je verjaardag a.s. maandag. De reden dat ik dat nu al doe is een weekje naar een warm land
Nog een fijne dag en veel sterke met de rest van je tocht. Dikke kus, Rika

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!