De Camino Primitivo - voettocht van Oviedo naar Santiago de Compostela

8e etappe: Van Berducedo naar Grandas de Salime

Paniek! De beschermengel die ik van Gonny had gekregen was zoek! En zonder wilde ik niet weg. Hij bleek later in mijn achterzak te zitten, gelukkig.

Vandaag moesten we eerst tweemaal een stukje omhoog en daarna een eind naar beneden (830 m). In het begin was alles grijs om ons heen. We zaten weer op wolkhoogte. Ook nu weer regen en natte sneeuw. Dit deel ging over de asfaltweg. Toen we op de paden kwamen, werd het langzaam maar zeker droog. Maar man, wat is dat zwaar, dat stuk afdalen naar het stuwmeer beneden!

Een aanslag op de heupen en knieën . Het aangekondigde restaurant beneden was gesloten. Balen!
Daarna mochten we weer 400 m stijgen over 6 km. Op een gegeven moment raak je gewoon in trance, zet je de ene voet voor de andere en dat is het dan. Je let nauwelijks meer op de omgeving. De coördinatie werd duidelijk minder, wat struikelen en wegglijden en zo. Het werd hoog tijd dat we aankwamen. Deze tocht was gevoelsmatig veel zwaarder dan die van gisteren.
De refugio zat in hetzelfde gebouw als het politiebureau, maar is duidelijk een van de mindere.

Heb overigens besloten om de wax de wax te laten. Tegen dat eigenzinnige, supergewillige haar van mij is geen kruid gewassen! De schuimgel en de lak waren thuis gebleven en alleen de wax kan het niet bolwerken zonder föhn. De make-up was ook al niet mee. Ben nu dus naturel, haha!
Als ik met nat haar ga slapen, sta ik soms op als kuifje, zie je het voor je? Bijna niet in model te krijgen!

Heb overigens nog een klaver 4 gevonden. Wie hem hebben wil (een èchte van de Camino), mag zich melden.

Bij het dalen en stijgen, afhankelijk van de helling, loop ik op het ritme van liedjes. De 3 schuimtamboers doen het goed in de afdaling. En voor de ingewijden: Ancient mother geeft een prima cadans bij het stijgen.

Reacties

Reacties

Evelyn

Ha ha, ja dat zal best. Je bent daar helemaal omringt door Ancient Mother. Moet toch ook ondanks alle ontberingen een machtige ervaring zijn.
En wat de "looks"betreft......inderdaad 1 met de natuur:)
Ik geniet immens van je verhalen, alsof ik er bij ben.

Els

Lieve Clary,

Toch prachtig, zingend over zware wegen, kou, sneeuw en regen trotserend...
en je gedragen weten door Ancient Mother.
Als we dit lied met het koor gaan zingen, doen we
dit ter ere van jou en je metgezellen.

Houd vol! Het moet lukken, met je "engeltje" op zak ;-)

Henk-Jan Spaander

Hoi Clary
heb weer meerdere etappes tegelijk gelezen....
En ik geniet er nog steeds van.......
En ben eigelijk wel een beetje jaloers dat je al zover ben dat jij deze keus voor deze reis al hebt kunnen maken en reeds beleven....

ik denk nu aan een uitspraak:
De reis is net zo belangrijk (of belangrijker) als de bestemming....
Enne dat klavertje vier........moet je in lijsten voor jezelf en op de schoorsteen hangen....
of eh verloten onder je mensen die reageren......
of eh.......ik wil hem ook wel............

meid ga door je doet het prima en de groetjes van mij
Henk-Jan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!