De Camino Primitivo - voettocht van Oviedo naar Santiago de Compostela

6de etappe: van Borres via Pola de Allande naar Peñaseita

Vannacht hoorde ik een donderslag en een echte plensbui naar beneden komen. Wat ´s nachts valt, valt overdag niet, dacht ik nog.
Vanmorgen en ook onderweg een paar flinke regen- en hagelbuien gehad. Heb de hele tijd met de poncho aan gelopen. Als de zon af en toe doorkwam, wilde ik hem uitdoen, maar een blik op de lucht deed me anders besluiten.
De paden zijn een stuk smaller en door de regen glij-glis-glibber ik verder. Ben zo ontzettend blij met de stokken van Ria en de tips van Mia: zonder dat had ik het niet zonder valpartijen kunnen redden.

In Alto de Porcilles ben ik in een oud barretje terecht gekomen. Zo één met vergeelde muren en planken waarop de flessen staan. Aan de zijkanten op planken en een tafel met wat levensmiddelen. Kreeg daar een flinke bak koffie van versgemalen bonen, loeisterk!
Op tafel stond een bakje hazelnoten. Met de erbij liggende hamer mocht ik ze kapot meppen, zoveel als ik wou. Geweldig!

Ben nu in Pola de Allande en ga straks weer verder (na een hapje eten).

Wat m´n voeten betreft, gaat alles prima. Zelfs geen blaren tot nu toe, en dat zie ik wel anders hier. Ben blij dat ik die narigheid tijdens de voorbereidingen gehad heb en er nu voor bespaard blijf. Dan realiseer ik me eens te meer dat ik geboft heb dat ik nog op tijd mijn Hartjes-schoenen heb aangeschaft.

Nou mensen, dat was het voorlopig weer. Iedereen de hartelijke garoeten en een knuffel van mij.

Reacties

Reacties

Jacqueline

Ga zo door Claartje!!!!
En een dikke knuffel van Iris

gonny

Ja nog even met mij. Jouw verhaal van 1 mei stond als eerste op mijn computer maar toen ik daar op reageerde kwamen de andere twee verhalen ook binnen dus toch nog even een reactie. Toch die vermaledijde regen op je pad maar je humeur wordt er niet door beinvloed merk ik (ook verspilde energie natuurlijk!), bravo!
Ja lachen he met die zelfontspanner, ik moest weer denken aan ons "gedoe" in Joure om een leuke foto voor Marijke te maken. Een uitstekende remedie om weer lachend je pad te vervolgen.
Ik ga nu de plantjes bij Chris water geven want die is met vakantie op Malta en dan boodschappen doen, troost je: ook in de regen. Het is hier alleen warm bij de kachel, ongeveer als in Noord-Spanje!!!
Ik wens je weer een goede wandeling morgen, adios y hasta pronto!
Lieve groetjes Gonny

De Fatelino's

Hoi moppentopper van ons,
Wat ga je goed, joh.
Ik kijk elke dag een paar keer en vandaag krijgen we drie verhalen in een keer.
Was al een beetje aan het paniekeren en dacht: "Nog even en ik ga Nico bellen", maaaaar gelukkig niet nodig dus.
Heerlijk weer, die verhalen.
Ga lekker op deze voet verder en laat je inderdaad door niemand opjagen. Lekker je eigen etappe's lopen, zoals jij ze ingedeeld hebt.
Nou, kanjer, tot het volgende verhaal.
Veel liefs en natuurlijk heel veel dikke knuffels,

willie bodewes

Hallo Kanjer, heb met smart op je verhalen gewacht, meid wat geweldig om te lezen, ik geniet helemaal met je mee !!!. Leuk om ook de foto`te bekijken. Ben blij dat het je goed afgaat, Ga zo door!!!! Ik ben trotst op je, lieverd, tot het volgende verhaal, of verhalen maar weer toi toi toi liefs van Willie

Wilma

Hoi Clary,

Wat is het toch leuk om je verhalen te lezen, je kan wel een boek schrijven. Ik koop hem wel hoor.
Je kan alles zo goed beschrijven, ik loop gewoon met je mee.
Ik hoop dat alles goed gaat, en wacht met spanning op het nieuwe verhaal.

Groetjes Wilma

Evelyn

Hoi Clary, heb net ademloos alle verhalen tot nu toe achter elkaar gelezen....ik zie je gaan. Wat een geluk dat je schoenen goed lopen. Je geniet er echt van. Leuk om altijd weer mensen te ontmoeten, het lijkt me ook heerlijk om zo nu en dan alleen te zijn met de natuur en de stilte, zoals je beschrijft, beekjes, vogels... Ik kijk uit naar je volgende verslag. Lekker blijven genieten!
Liefs, Evelyn

Jacint

Hoi Clary,
Goed om te lezen dat het je goed gaat. Hou vol! En vooral geniet! Zet 'm op, het gaat je vast lukken. Gewoon in je hoofd dat lied van de avond vierdaagse laten klinken (die hier ook binnenkort weer begint) : 1,2,3,4,5,6,zeeeeeven alweer een kilometerrrrrrr (enzo, enzo)
Groetjes, Jacinta

Marian van Broekhuijsen

Hoi Clary,

Heb al verschillende keren geprobeerd om je een berichtje terug te sturen. Misschien lukt het nu.
Veel succes met je wandeling. Wat zal je genieten, maar is het af en toe niet eenzaam? Wat heb je voor goede tip om geen blaren te lopen? Zeker in de blub.
Veel wandelplezier en tot je volgende verhaal.

Ricardo en Marjan

Woehoe! Al 1/3 deel van de tocht zit er op. Wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat, het lijkt bijna een eitje! Dan toch van de zomer maar met Nico mee?
Goede reis weer verder!
X Rico en Marjan

Marisca

Dag tante!
Ik vind u echt stoer! De blubber trotseren, de bergen die steeds makkelijker beklommen worden en als enige ZONDER blaren bij de herbergen aankomen!
Vanmorgen tijdens het nieuws moest ik nog even aan u denken, er was namelijk een dik pak sneeuw in het noorden van Spanje gevallen... Toch geen last van hopelijk???

X Marisca

Anda

Ik hoorde vanmiddag van je lieve zus wat je aan het doen bent, dus zocht je weblog even op!
Je bent lekker aan het stappen, wat een avontuur en wat een verhalen, in 1 woord GEWELDIG!
Hele goede tochten gewenst en heel veel suc6!
Mega knuffel, Anda

Lyda

Hoi Clary, ik ben net terug van vakantie en heb nu je verhalen gelezen, wat doe je het goed, meid, ga zo door en geniet ervan, liefs van Lyda

majory

Hoi sis
Wat een mooie foto's clary
Zo kunnen we goed zien waar jij allemaal van geniet ,en wij genieten mee .Dikke kus Majory

John

Hoi Clary,
Je doet het goed he! Het ziet er naar uit dat je de weddenschap gaat winnen. Dat gaat me dus geld kosten. Maar ik betaal het graag hoor. En ik had ook niet anders verwacht, want je had je puik voorbereid.
Groetjes, John.

GERDA SMIT

hallo clary
wat doe je het tot nog toe goed.Je stemming lijkt niet echt onder het weer te lijden,heel knap.Zo te lezen heb je die kokosnoot nog niet hoeven te kraken.Wel de voorspelde heuvels heb je al gezien en ook al de gewelven.Dit was een voorspelling van het laatste spir. weekend om je geheugen even op te frissen.Nou clary op naar de volgende belevenis,hopelijk een leuke.
heel veel prettige kilometertjes maar weer.Groetjes kasper en gerda.

Rik

Hai Clary,
Mooi reisverslag! Ik moest extra aan je denken bij de slechte weerberichten uit Zuid-West Europa.
Zet 'm op voor het vervolg!
Groetjes, Rik.

Herman

sussie, ik wist niet dat het kon, maar je stijgt steeds verder in onze achting. Fantastisch zoals je tussen het wandelen en klimmen door nog tijd hebt om een verslagje voor ons thuisblijvers in elkaar te zetten. Ga zo door. Laat je niet kisten door een sneeuwbuitje. Wij supporten je vanaf hier. Drie kussen van ons (links,rechts,links) Herman en Ineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!