De Camino Primitivo - voettocht van Oviedo naar Santiago de Compostela

2e etappe: van Escamplero naar San Juan de Villapañada

Heb gemerkt dat de kaart op de site niet goed gaat. Hier zie ik hem helemaal niet, maar jullie misschien wel. Ik blijf het gewoon opgeven en merk later wel wat er - voor mij onzichtbaar - wordt verwerkt.

Onrustig geslapen: vaak wakker en weer ingedut. Bedacht wat ik eventueel terug kan sturen, want "gelijkvloers" en dalend gaat het prima, maar tijdens het stijgen wordt die rugtas 2 x zo zwaar.

Vanmorgen vroeg was er een fikse onweersbui met stortregen. Die had ik eerder verwacht, maar dit was ook goed. De wereld is weer lekker schoon en fris en afgekoeld. Het is zo rond de 15 graden schat ik. Als de zon erbij komt, wordt het meteen een stuk warmer, maar een groot deel van de route gaat in de schaduw en langs de rivier.

Het gaat een stuk beter dan gisteren.

Een paar km voor Grado werd in ingehaald door Juan, een doorgewinterde pelgrim. Die doet deze route voor de 4de keer en wil hem op 8 mei afgerond hebben. Vandaag had hij al 25 km achter de rug en ging nog een km of 6-7 verder. Goeie reis, Juan, ik doe het kalmer aan.

De mensen zijn overigens allemaal heel behulpzaam en als ze maar even denken dat je verkeerd gaat, wijzen ze je de goeie weg. Verdwalen kan eigenlijk niet. Daarbij is de route ook heel goed aangegeven.

Ik ben nu in Grado en heb net e.e.a. teruggestuurd met de post, scheelt alweer anderhalf pond. Hierna ganog even wat te eten kopen, want in Villapañada, 3 km verder (en stijgend) is er helemaal niets te koop. Er staat alleen een paar huizen, een kerk en de herberg. Niet eens een kroeg!

Tot de volgende keer maar weer.

O ja, als er toevallig iets heel raars staat, komt dat omdat de automatische verbeteraar aanstaat in de Spaanse versie van Word. En die is soms vlugger als ik....

Reacties

Reacties

Jacqueline

Lieve Claar, wat leuk om je zo op de voet (letterlijk hahaha) te kunnen volgen!!! Fijn dat het goed gaat, hou vol én doe voorzichtig (já, mam)!
Geniet ervan!!!
Dikke kus

De Fatelino's

Claar, zo kijken we en is er de hele tijd geen bericht, en zo kijken we en dan staan er ineens 3 verhalen.
We zijn blij dat het zo pittig met je gaat. Veel mensen in Nederland vragen hoe het met je gaat. Ik geef zoveel als mogelijk de link maar door. Kunnen ze ook reageren op je verhalen en dat is voor jouw weer heel leuk.
Knuffels van ons allemaal

Ricardo en Marjan

Goed bezig mams! De spits is afgebeten, nu is het gewoon een kwestie van doorlopen haha! Veel plezier! XX

gonny

Hoi meissie,

Gisteravond met NIco gebeld omdat ik heel benieuwd was naar het verloop van de vliegreis, aankomst en vervolg. Nico heeft me gedetailleerd uit te doeken gedaan hoe het met je is gegaan de eerst twee dagen want hij had je net telefonisch gesproken. We zijn alletwee heel trots op je en ik heb in gedachten een diepe buiging voor je gemaakt. 20 km. de eerste dagen met bepakking en ook nog 30 graden, chapeau hoor!!
Nou meisje houd je haaks. Je wordt goed beschermd door de mensen daar en natuurlijk alle lieve geesten.
Als je niet eerder heb gemailed dan bel ik in het weekend weer even naar Nico.
Liefs: Gonny

Els Sinnige

Hoi Clary,

Nou, nou, meteen maar 20 km in de hitte en ook nog
extra zwaar door stijgende wegen. Zoals Ricardo en Marjan schrijven:
de kop is eraf... en nu maar gewoon doorstappen en
vooral genieten.
Liefs, Els

Wilma

Hoi Clary,

Je berichten gelezen, wat een belevenis. Ik hoop dat alles goed gaat. Groetjes en je hoort wel weer wat van mij.

Rika

Hoi Zus, wat vind ik het knap wat je doet en ben beretrots op je. We lezen je verhalen met veel aandacht. Hoop dat de volgende etappes net zo mogen gaan als de eerste twee. Dikke kus.

Marieke Verouden

Als je veel stijgt, mag je straks toch ook weer dalen???
Succes weer verder!

Danielle Engels

Hoi Clary,

leuk dat je je reis zo beschrijft!

Zoals anderen ook al schrijven, de kop is eraf. Zelf vind ik de eerste wandeldag altijd het ergst, dus die heb je goed doorstaan. Maar goed, het is natuurlijk niet te vergelijken, want mijn langste wandelvakantie was 5 dagen.

Heel veel succes en ik zal hier af en toe eens naar je vorderingen komen kijken!

Liefs,
Daan
(bootreis, Ameland)

Nico

Hoi meisje, wat kan ik nog toevoegen aan al die mooie reacties.
Rosi en Rebecca hadden nog gebeld om je te groeten maar je was al op weg naar Spanje
Ik ben apetrots op je en blij dat het goed gaat, maar dan als die hond met al die dingen.
Eneh… hoe meer je terug stuurt hoe lichter het wordt

willie bodewes

Hoi Clary, wat geweldig om je verhalen te lezen, Vind het erg knap van je!
Ik ga je goed volgen hoor, veel succes op de verdere reis, Liefs van Willie

mia versluis

Lieve Clary,

Fijn dat je goed aangekomen bent en dat het goed gaat.
Heb je de stokken thuis moeten laten? Of heb je ze nog meegekregen? Wij gaan zo naar Schiphol en dan naar Sicilie, maar eerst nog ff je verhaal gelezen. Veel succes van ons. Rein en Mia.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!