De Camino Primitivo - voettocht van Oviedo naar Santiago de Compostela

Het hoofdstuk schoenen

Door deze en geen werd er naar de afloop van de schoenenperikelen gevraagd. Die zal ik hierbij dus uit de doeken doen.

Omdat mijn achillespees ook bij de Meindl's bleef 'zingen', dacht ik dat mogelijk een laag model beter zou zijn. Tenslotte had ik tot een halfjaar geleden nog nooit op (half)hoge schoenen gelopen. De keuze was gevallen op een schoen met een geheel leren hielstuk, zodat deze beter naar mijn voet zou gaan staan, op voorwaarde dat ze door de ballotage kwamen bij Ekelschot (de orthopedisch schoenmaker). Niet dus (zie onder).

Sealed

We waren nu zover dat de afgeronde hakken waarmee vele wandelschoenen behept zijn, voor mijn voeten niet de meest ideale waren. Dat, samen met de te kleine hoek van hiel/zool, maakte dat er eigenlijk constant druk op mijn pezen werd uitgeoefend. Vermoedelijk was vorig jaar e.e.a. al ingeluid door de Meindl's (alleen blaren, geen pijn in de pees), waarna de Hanwags het laatste zetje hebben gegeven (ontstaan van de pijn). Maar voordat je daar achter bent....

Ik heb sinds drie weken schoenen die zonder overdrijven een weldaad zijn voor mijn voeten. Vooraf mocht ik ze uittesten, ook - of juist vooral - op de wat langere afstanden van een kilometer of 15. Prima demping, nergens knellen (dus ook geen blaren), heerlijk! Alle pijntjes aan de voeten zelf waren na ongeveer een week verdwenen. Ik durfde het bijna niet te geloven. Goeie wandelschoenen leken tot dusver synoniem te staan voor pijnlijke aanloopproblemen. En ziehier, zomaar wegwandelen met juichende voeten! En het meest bijzondere vind ik nog dat ik nauwelijks last heb van mijn probleemvoet. Bijna 40 jaar lang speelde die op bij dunne of harde zolen en hakkenwaren al helemaal uit den boze. Of bij meer dan een uur wandelen. En nu... amper meer te voelen!

Laughing

Voor mijn eigen gemoedsrust heb ik nog een keg onder de inlegzool gekregen, zodat de pees wat meer ontzien wordt. De bijna-blessure komt langzaam, maar vertrekt in hetzelfde tempo.

En intussen blijf ik gewoon doortrainen, mèt een kilo of 12-13 in mijn rugzak.

Het merk van die schoenen? HARTJES (alleen al voor die naam zou je ze aanschaffen!)

Reacties

Reacties

gonny tuijtel

Joepie..........!!

Op het nippertje maar dan toch gelukt. Want wat komt die datum van 27 april snel in zicht he. Spannend hoor.
Lieve groetjes Gonny

Jacqueline

Geweldig!!!!!
Je gaat het halen, ik weet het zeker!!!
Liefs

Henk-Jan

hoi Clary
hebt net je berichtje gelezen over de schoenen.
jeetje je ziet maar dat het soms in de kleine dingen zit.......
groetjes en heel veel succes

H.J

fenny

Hoi clary..

heel veel suc66 op je enorme wandeling
maar op Hartjes loop je niet maar je zweeft , ik hoor het al.
Dit gaat helemaal lukken!!

doeii fenny

Evelyn

Hoi Clary, wat een geluk! Schoenen moeten je beste maatjes zijn op zo'n tocht. Het begin is in aantocht, nog maar een week. Ben zo benieuwd, want je weet....
In ieder geval ga ik je op de hielen volgen;)

Lyda

Hoi Clary, wat geweldig dat je zo goed gaat op je hartjes, ik wens je een hele goede reis, je gaat het redden, spannend hoor! In gedachten leef ik met je mee.
Liefs van Lyda.

Jacqueline

Nog maar 2 nachtjes thuis slapen, en dan .... spannend!!!!

Paulus Ekelschot Schoen- en Voetencentrum

Dag mevrouw Barrientos,
Dank voor het vertrouwen in de Hartjes wandelschoenen! Heel veel succes op uw tocht naar boven.
Groeten Linda en Paulus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!