De Camino Primitivo - voettocht van Oviedo naar Santiago de Compostela

Beetje zeuren

Help! Mijn lijf is aan het tegensputteren!

Hoewel ik eigenlijk altijd wel actief met sport ben bezig geweest (handbal, fitness), is dat toch heel wat anders dan lange wandelingen maken. En dat meerdere keren per week. Datzelfde lijf loopt ook al een tijdje mee op deze aardbol, dus dat speelt ook mee natuurlijk. Logisch dat er geprotesteerd wordt door een pijntje hier, blaartje daar, vermoeidheid zus, stijfheid zo.

Je wil niet weten hoe ik erbij loop als ik net terug ben van een flinke wandeling! Ik kan zo het bejaardenhuis in: de 'soepelheid' heb ik al!

Wink

Maar gelukkig herstelt het lichaam zich ook weer, en ook steeds sneller.

Toch denk ik dat er ook veel terug te voeren is op het niet goed kunnen inlopen doordat mijn schoenen bijna 6 weken uit de roulatie waren. Je weet dat je kilometers moet maken, maar ook dat het gevaar van overbelasting op de loer ligt.

Ik vind het alleen moeilijk te beoordelen welk pijntje een serieuze waarschuwing kan zijn en wat een zogenaamd protestpijntje. Gelukkig heb ik een fysiotherapeute die me af en toe een schop onder mijn achterwerk verkoopt als ik te zielig dreig te doen. Werkt best wel verhelderend. Bovendien heb ik a.s. maandag een afspraak met de orthopedisch schoenmaker. Kijken of er op het vlak van de zolen nog wat te verbeteren valt.

Komend weekend aangepaste training; dan ga ik met vriendin Gonny naar het WK allround 'onze' en andere schaatsers aanmoedigen. En we verblijven - hè gets - in een hotel met allerlei sauna- en massagefaciliteiten. En een hot stone massage hebben we ook op het programma!

Laughing

Reacties

Reacties

Annette Kapoen

Hoi Clary

Ik zag voor het eerst op jou bij Mensen voor Mensen ging ik gelijk naar jou site kijken. Leuk dat je sponsortocht doen. En ik wil even over nadenken, moest je nu hebben van de sponsor van geld?

Groetjes van Annette

Henk-Jan

hoi Clary
ik wens je een hele goede ries toe......en deze tocht staat ooit ook nog op mijn verlanglijstje.....
ik heb mijn e-ail adres achter gelaten......om op de hoogte te blijven...

en ik zal ook nog wat doneren ........

groetjes H.J

Clary

Hoi Annette,

Ik kan je vraag op verschillende manieren lezen, dus ik hoop dat ik de goede manier erbij heb staan. (Blijkt maar weer dat ik niet zo slim ben, als dat ik eruit zie, haha!)

1) Je wilt weten hoe het sponsoren werkt. Antwoord: Het verhaal op de site over de sponsortocht voor Mensen voor Mensen heb ik iets aangepast, zodat nu voor iedereen ook duidelijk is om hoeveel kilometers en etappes het gaat. Men kan per e-mail (Clary-voor-MvM@quicknet) laten weten voor welk bedrag men wil sponsoren.

2) Je wilt erover nadenken of je wel of niet wilt sponsoren. Antwoord: Dat is prima. Niks moet, alles mag!

3) Je wilt weten, als je gaat sponsoren, of je nu moet betalen of na de reis. Antwoord: Gebruikelijk is erna, maar er zijn ook mensen die nu al betaald hebben. Dat zet ik dan alvast op de bank. Anderen hebben zelf al naar deze bankrekening overgemaakt.

Wat lief als je ook wilt sponsoren. En het komt nota bene ook jullie eigen vakantie ten goede!

Groetjes van Clary

Lyda

Hoi Clary,
Hopelijk kon de orthopedisch schoenmaker nog wat verbeteren aan je schoenen zodat het lopen zo optimaal mogelijk gaat en ik wens je bij de training heel veel uithoudingsvermogen en geniet tijdens het lopen van alles wat je om je heen ziet,liefs van Lyda.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!